Tiedote 17.6.2022

Lemmikkiruokabrändi Dagsmark Petfood selvittää mahdollisuuksia listautua First North -markkinapaikalle

Dagsmark Petfood Oy, Lehdistötiedote 17.6.2022 klo 8.00

Dagsmark Petfood Oy (myöhemmin “Dagsmark” tai “Yhtiö”) on päättänyt aloittaa selvitystyön, jonka tavoitteena on selvittää Dagsmarkin mahdollisuuksia toteuttaa listautumisanti ja listautua Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle.

Mahdollisen listautumisannin ja listautumisen tavoitteena on yhtiön strategian mukaisen kasvun vauhdittaminen. Lisäksi mahdollinen listautuminen mahdollistaisi panostukset tuotannon skaalaamiseen ja tehostamiseen, tuotekehitykseen sekä tuotevalikoiman laajentamisen.

Vuonna 2016 perustettu Dagsmark on johtava suomalainen lemmikkiruokabrändi, joka tuottaa kotimaisista raaka-aineista laadukasta koiran- ja kissanruokaa sekä herkkuja. Dagsmarkin tuotteita myydään kaikissa Suomen merkittävissä päivittäistavarakaupoissa, valikoiduissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupoissa. Vastuullisuus ja raaka-aineiden sekä tuotannon jäljitettävyys ovat Dagsmarkin liiketoiminnan keskiössä, ja kaikki Dagsmarkin tuotteet valmistetaankin kotimaisista raaka-aineista Suomessa. Dagsmark on kaksinkertaistanut liikevaihtonsa vuosittain, ja vuonna 2021 yhtiön liikevaihto oli 7,6 miljoonaa euroa.

Lemmikkiruokamarkkina on kasvanut Suomessa voimakkaasti, ja Dagsmarkin kasvu on viime vuosina ylittänyt selvästi markkinakasvun. Dagsmark erottuu markkinassa kotimaisena läpinäkyvänä toimijana, ja se on saavuttanut johtavan markkina-aseman päivittäistavarakauppaketjuissa koiran kuivaruoan osalta.

Laura Strömberg istuu sohvalla Ässä-koira vieressä

“Lemmikkivanhemmuuden ja tiedostavampien kuluttajien myötä vaatimukset lemmikinruoan laadulle sekä alkuperän läheisyydelle ja arvoketjun läpinäkyvyydelle ovat kasvussa. Puhtaiden ja laadukkaiden raaka-aineiden käyttäminen korostuu lemmikkiomistajien etsiessä luonnollisia ja ravinteikkaita ruokia lemmikeilleen. Kysyntä kotimaiselle ja vastuullisesti tuotetulle lemmikinruoalle on kasvava trendi, ja kotimaisena toimijana Dagsmark vastaa tähän haasteeseen”, sanoo Dagsmarkin toimitusjohtaja Laura Strömberg.

Yhtiö tiedottaa myöhemmin mahdollisesta listautumisen ja listautumisannin toteutuksesta.

Tiedustelut

Laura Strömberg